Zřizovatel: obec Lažiště
Mateřská škola Lažiště je od 1.1.2003 příspěvkovou organizací s právní subjektivitou. Součástí mateřské školy je školní jídelna. Mateřská škola v návaznosti na výchovu dětí v rodině a v součinnosti s rodinou poskytuje všestrannou péči dětem zpravidla ve věku od 3 do 6 (7) let. Příjemný interiér umocňuje jeho vybavení dětským nábytkem, rozmístění a vytvoření zázemí a koutků pro děti, doplnění výzdobou především z přírodního materiálu a z vlastních výrobků.
6:00 – 16:00 hod
Telefon: +420 725 067 886
E-mail: ms.laziste@seznam.cz
Mateřská škola
příspěvková organizace
Lažiště 93, 384 32
okr.Prachatice
IČO: 70996385
Bc. Mirka Mrázová
(Školní rok 2024/2025)
Bc. Mirka Mrázová - ředitelka
Bc. Blanka Burianová - učitelka
Korytarová Jana - učitelka překryv
Pěstová Tereza - školnice
Šanderová Věra - vedoucí školní jídelny, kuchařka
Korytarová Jana - ředitelka
Burianová Blanka - učitelka
Pěstová Tereza - učitelka překryv, školnice
Šanderová Věra - vedoucí školní jídelny, kuchařka
Korytarová Jana - ředitelka
Burianová Blanka - učitelka
Pěstová Tereza - učitelka překryv
Pavelková Pavla - školnice
Šanderová Věra - vedoucí školní jídelny, kuchařka
Korytarová Jana - ředitelka
Tomková Jaroslava - učitelka
Šanderová Věra - vedoucí školní jídelny, kuchařka
Pavelková Pavla - školnice
- učitelka, překryv přímé pedagogické činnosti
K 1.9.2021 bylo přijato 6 nových dětí, 1 dítě nenastoupí.
2019/2020
2020/2021
2021/2022
2022/2023
2023/2024
2024/2025
Výchovně vzdělávací proces v naší mateřské škole je zaměřen na rozvíjení schopností dětí a rozvoj jejich osobnosti.
V letošním školním roce je ŠVP „ KRŮČEK PO KRŮČKU CESTOU ZA POZNÁNÍM“ na období 2024 – 2027. Individuální přístup ke každému dítěti umožňuje, aby se děti vyvíjely svým vlastním tempem a využívaly stylu učení, který jim osobně nejlépe vyhovuje. Děti mají během dne dostatek prostoru a času pro spontánní činnosti, pro rozvoj své osobnosti, svého“já“.
Třída i v tomto školním roce zůstává heterogenní, tj. třída smíšená pro děti ve věku od 3 do 6 let/do 7 let při odkladu školní docházky/. Děti mají příležitost učit se mnoha různými cestami: kreslením, malováním, modelováním, zpěvem, tancem, dramatickými hrami, prací se dřevem, papírem, pískem a vodou, pozorováním,vařením, pokusy a objevy. Učitelky budou pracovat s dětmi na základě tématických plánů, jejichž obsah bude pro děti přitažlivý, budou zařazována témata podle zájmu a potřeb dětí a aktuální situace.
Mateřská škola je vybavena výtvarnými pomůckami, které naši práci s dětmi oživí, zefektivní přípravu předškoláků pro vstup do základní školy,budou rozvíjet dětskou tvořivost. Děti se budou vzdělávat zábavnou a aktivní formou, činnostmi zaměřenými na nácvik smyslové a prostorové orientace, rozlišování tvarů a barev.
V celoročním ŠVP, zvaném „Krůček po krůčku cestou za poznáním“, se zaměříme na cíl školního vzdělávacího programu, který umožní dětem vnímat svět v jeho přirozených souvislostech a získat tak reálnější pohled na svět a aktivní postoj k němu. ŠVP vychází z podmínek obce a mateřské školy a využívá všech přírodních zajímavostí, které tato lokalita poskytuje.
Jednotlivé integrované bloky nebudou pevně časově ohraničeny, jejich časovou délku určuje zájem dětí a aktuální dění v mateřské škole, budou dostatečně široké, aby poskytovaly dostatek podnětů k činnostem a vycházely z přirozeného života kolem nás. Integrované bloky budou obsahovat okruhy poznatků vycházejících ze života kolem nás, které učitelka dále konkretizuje stanovením dílčích cílů vzdělávacích oblastí a rozpracováním do třídního programu v podobě podtémat. Integrovaný blok konkretizovaný učitelkou v třídním programu si klade za cíl dosáhnout u dětí ukončujících školní docházku výstupy – očekávané klíčové kompetence dle RVP PV. Soubor klíčových kompetencí je ve svém celku ideálem, k němuž většina dětí nedospěje a dospět nemusí. Nabízí však jasnou představu, kam směřovat, oč usilovat. Slouží především k vymezení odpovídajícího vzdělávacího obsahu jako prostředku k jeho vytváření.
Rozvíjíme tedy děti ve třech oblastech, v oblasti psychické, fyzické a sociální. Chceme, aby dítě na konci svého předškolního období bylo jedinečnou a relativně samostatnou osobností, schopnou zvládat, pokud možno aktivně a s osobním uspokojením, takové nároky života, které jsou na ně běžně kladeny, a zároveň i ty, které ho v budoucnu nevyhnutelně čekají.
Rozvíjíme a podporujeme samostatnost dítěte, rozvíjíme zdravé sebevědomí, klademe základy celoživotního vzdělávání všem dětem podle jejich možností, zájmů a potřeb, učíme je zdravému životnímu stylu, uvědomění si odpovědnosti za své chování a jednání, a to vše společnou cestou s rodiči.
Ve vzdělávání upřednostňujeme smyslové vnímání jako základ veškerého přirozeného poznávání, podporu přirozeného pohybu v přírodě s uvědoměním si důležitosti její ochrany. Maximálně podporujeme rozvoj komunikativních dovedností.
Chceme, aby se všechny děti cítily bezpečně, zažívaly pocity úspěchu, respektujeme jejich jedinečnost, jejich možnosti, jejich individualitu.
Chceme, aby u nás byly děti šťastné a spokojené, a aby v péči o ně byla společně s rodiči vytvořena cesta spolupráce, vzájemné důvěry a otevřenosti.
Chceme zajistit dostupnost předškolního vzdělávání všem dětem odpovídajícího věku, dětem matek na mateřské a rodičovské dovolené, dětem nezaměstnaných matek, přednostně dětem v posledním roce před nástupem školní docházky a dětem, které v daném školním roce dosáhnou 4 let věku.
Chceme zvládat širší spektrum odborných, speciálně pedagogických i sociálních znalostí a dovedností, podporovat další vzdělávání v této oblasti.
Obec Lažiště
Lažiště 24
384 32 Lažiště
IČ: 00250520
DIČ: CZ00250520
ID datové schránky: 8j7b7p4
Jan Pěsta - starosta
606 611 912
starosta@laziste.cz
Karel Vávra - místostarosta
728 866 505
mistostarosta@laziste.cz